Wednesday, February 11

AL-FATIHAH


Tanggal 28 jan 09, bersamaan ngn 2 safar 1430 hijriah, kul 11.15mlm...
nenek yg plg aku syg dh pergi tinggal kn aku n family wt selama2 nye...
sedih sgt tyme 2...

aku b'syukur sgt coz aku dpt gk luang kn mse ngn arwah nenek aku wpon xsmpai shari..aku b'tolak dr kajang kul 9mlm and smpai k.trg kul 5pg...then,aku kna tgu bus yg g kg aku kul 7pg...dlm kul 9pg br aku btol2 smpai umah...smpai je,aku tros g salam ngn mak n bpak aku...then,aku tolong mak aku pakai kn pampers utk nenek aku...aku salam ngn nenek aku,aku urut2 tgn n kaki die..aku suapkn maknan n ubt utk die..aku sembng2 ngn die...then,life aku cm bese je...mlm tuh,mak aku b'teriak pggl ktorg...nenek aku dh senyap mse tuh...die pndg kt atap je...aku dh rse xsdp ati...mak aku dh nangis smbl ajr nenek aku mngucap....then,ktorg pggl pak imam n ustaz dtg umah...dorg dtg bce yasin kt umah...aku pon bce gk la...tgh aku bce,aku tgk dorg cm ckp2...tp aku xdgr..aku truskn bacaan aku...ble dh abis,aku bgn nk g kt nenek aku...then aku nmpak tubuh nenek aku dh diselimutkn smpai tutop kpale...air mata aku mnitik kt c2 gk...aku br je blik dr kL,then aku nmpk nenek aku mninggal...

ya ALLAH,bsr nye dugaan Kau...tp,xpe la...aku taw,ALLAH lbh syg kn nenek aku...lgpon,nenek aku dh lama sakit...ALLAH kurang kan beban tuh ngn amik nyawa die...kami redha...

e2 r catatan serba sedikit pasal saat2 aku tgk nenek aku meninggal....hnya ALLAH je yg taw prasaan aku tyme tuh...huhu~

No comments:

Post a Comment